Takhle ji lidé mohli spatřit na kolejích naposledy před 60 lety. Jediné dva vyrobené vozy Slovenské strely vyjely z kopřivnických Závodů Tatra, a.s., v roce 1936. Trasu Brno-Bratislava-Praha zvládaly za 4 hodiny a 20 minut a v běžném provozu nabíraly v té době nevídanou rychlost až 130 km/h. Vůz M 290.002 byl vyřazen a předán podnikovému muzeu Tatra v Kopřivnici v roce 1960. Nyní se tato chlouba prvorepublikového inženýrství a designu zase v plné kráse objevila na kolejích.
Novodobý příběh Slovenské strely, nyní už Národní kulturní památky, se začal psát v roce 2015 a je nám ctí, že jsme jeho součástí. Při kreativním procesu identifikace příležitostí pro společnost Tatra Trucks a.s. se nám podařilo designovat koncept spojený s možností čerpání evropských fondů na financování restaurování a dlouhodobou ochranu unikátního vozu v novém expozičním depozitáři. Následně jsme zajistili přípravu žádosti i celkový dotační management. V roce 2018 se tak mohla naplno rozběhnout výstavba nového účelového objektu v Kopřivnici i unikátní komplexní restaurování Slovenské strely. Ta v srpnu 2018 opustila přístřešek kopřivnického muzea a byla převezena do hranického závodu Českomoravské železniční opravny s.r.o.
Nyní se restaurování a oživení Slovenské strely blíží do finále. Probíhají provozní testy a Strelu již lze v celé kráse zahlédnout i na kolejích. Lidé si tak díky osvícenému přístupu majitelů, práci řady specialistů, restaurátorů a mnoha příznivců, budou moci velmi brzy dopřát potěšení ze setkání s legendárním vozem, který byl obnoven do původního technického stavu a komfortu první republiky.