Popasovat se s náročnými požadavky certifikace i očekáváními akademického prostředí při získání prestižní certifikace HR Award nebylo nic jednoduchého. Povedlo se a Slezská univerzita uspěla i s obhajobou standardu po dvou letech.

Standard péče o zaměstnance posouvá Slezskou univerzitu

Při tvorbě Strategického záměru Slezské univerzity v Opavě 2021+ jsme univerzitě pomohli získat prestižní mezinárodní ocenění HR Excellence in Research Award. To znamená nejen nastavení a udržení vysokého standardu péče o zaměstnance a kvality pracovního prostředí, ale také posun do vybrané společnosti uznávaných institucí. Tento standard je plně v souladu s Evropská chartou pro výzkumné pracovníky a Kodexem chování pro přijímání výzkumných pracovníků a zahrnuje 40 principů rozdělených do 4 zastřešujících témat: etické a profesionální aspekty, pracovní podmínky, nábor a výběr zaměstnanců, vzdělávání a rozvoj. Mezi zásadní kroky implementace univerzity pak bylo zavedení politiky rovných příležitostí, ustanovení institutu ombudsmana, podpora mezisektorové mobility, rozšíření služeb kariérního centra, systematizace vzdělávání, podpora komercionalizace a transferu technologií, vznik manuálu dobrého vědce, aktualizace kariérního řádu a dalších interních dokumentů a procesů.

Popasovat se s náročnými formálními požadavky certifikace a očekáváními akademického prostředí nebylo snadné. Výsledek však přinesl významný posun v oblasti kvality péče o stávající i budoucí vědecké a výzkumné zaměstnance, a zároveň pro celkovou reputaci univerzity v mezinárodních prostředí. Učinila tím nezbytný krok k tomu lákat do svých řad špičkové experty a nové talenty.

Lucie Maliková

Naše práce na projektu:
příprava žádosti o certifikaci a příloh v rámci iniciační i implementační fáze

Čím jsem přispěl:

metodické vedení, příprava GAP analýzy, OTM-R checklist, příprava akčního plánu HRS4R, vnitřní hodnocení implementace HRS4R, příprava revidovaného akčního plánu HRS4R

Více o projektu

www.slu.cz/slu/cz/hraaktuality
Další referenční projekty Lucie Malikové:

BeePartner People and Culture: rozvoj týmu a firemní kultury
BP family
Muzeum Těšínska – kampaň při otevření nové výstavní budovy
Těšínské Slezsko – propagace na sociálních sítích
Karviná všemi deseti
Marketingový plán Masarykovy univerzity
Marketing Chytřejšího kraje

fotografie: Eva Mencnerová